Hikayenin Diğer Yüzü

         Bir önceki yazımda bahsettiğim Hikayenin Diğer Yüzü‘nü bitirdim ve bitirir bitirmez de yorumları aktarmak istedim. Daha öncede belirttiğim gibi hikaye 3 karakter üzerinden anlatılıyor. İrlandalı organizatör Gemma Hogan ile başlıyoruz hikayeye ve Gemma’nın babasının, annesini terketmesi sonucu yaşadıklarını öğreniyoruz. Daha sonra başarılı bir edebiyat temsilcisi Jojo Harvey ile tanışıp, yayıncılık dünyası hakkında bir sürü bilgi öğreniyoruz. Jojo’nun yeni ve başarılı yazarı Lily Wright ise üçüncü karakterimiz ve onun yazarlık dünyasına adım atmasını ve günlük hayatını takip ediyoruz.. Karakterlerimiz birbirleriyle bir şekilde bağlantılı ve böylece biz olayların diğer yüzünü de öğrenmiş oluyoruz.

      Benim düşüncelerime gelecek olursak… Öncelikle kitapta artık çevirmenden mi yoksa editörden mi kaynaklandığını bilemediğim anlatım hataları var. Bazı yerlerde aynı paragraf içerisinde hikaye  1. tekil şahısın ağzından anlatılırken birden 3. tekil şahısa geçiyor ve bu nedenle okuyucunun dikkati dağılıyor. Bir de kitap içerisinde sürekli Clinique reklamı yapılıyor!! Jojo’nun hikayesini anlatırken, yazarların şirketlerle anlaşmalar yaparak kitapların içerisine reklam koyduklarından ve bunun için yazarların ve temsilcilerin aldığı paralardan bahsediliyor ki bundan bir kaç sayfa sonra karşınıza Clinique çıkıyor. Bu bir ironi olamaz herhalde. Romanın akışı içerisine reklam içeren ürünleri sıkıştırmak şirketler açısından başarılı bir pazarlama stratejisi olsa bile bana çok yapmacık ve itici gelen bir durum açıkçası. Bu sadece bu kitaba ya da bu yazara has bir durum da değildir elbette ama dediğim gibi işin nasıl yürüdüğü size anlatıldıktan sonra markanın adı daha da çok dikkatinizi çekiyor. Bu eleştirilere rağmen çok kötü bir kitap değil ama zamanınız yoksa okunacak daha iyi ve eğlenceli kitaplar var…

2 Yorum

Filed under 2009 kitapları

2 responses to “Hikayenin Diğer Yüzü

  1. kelebek

    Tam bir yildir hemen her gun bakiniyorum :(( yoksunuz , sayenizde cok kitap icin yardim aldim sizden , yorumlariniz cuk diye oturdu cogu aldigim kitapta , ama siz hala yoksunuz.

  2. Shebo

    Evet 1 yılı geçmiş. Siz bu yorumu göndereli bile aylar olmuş. Yazdıklarımın yardımcı olmasına çok sevindim gerçekten. Sayenizde tekrar yazmaya başlamayı düşündüm. Teşekkürler 🙂

Bir Cevap Yazın

